Általános szerződési feltételek

Vásárlás előtt ismerje meg általános szerződési feltételeinket! A vásárlással Ön igazolja ezek elfogadását.

Általános szerződési feltételek

A www.ijoe.hu és aloldalaira vonatkozóan 

Rendelési információk

Az iJoe.hu webes felületén a megrendelés regisztrációval vagy regisztráció nélkül, kosár használatával történhet. Itt a mennyiséget és a vásárlói információkat lehet megadni, amelyre automatikus visszajelzést küld a lap, és rövidesen személyesen, email formájában is felvesszük a kapcsolatot a megrendelés kiszállításával vagy átvételével kapcsolatban. Fontos, hogy az interneten leadott rendelés nem minősül vásárlásnak, csupán a raktárészletből való foglalásnak, vagy raktáron nem lévő termékkel kapcsolatos jövőbeli vásárlási szándék kifejezésének.

Az interneten leadott foglalásokat 48 óráig tartjuk, utána a terméket felszabadítjuk. 

A megrendelt termékek többségében kipróbálhatók, tesztelhetők a boltunkban, ahol a termékek bontatlan kereskedelmi csomagolásukban vehetők át.

A másik lehetőség egyedi igények esetében az email alapú rendelés. Ezeket a rendeléseket az ijoe@ijoe.hu címre lehet leadni. Ebben az esetben igyekszünk a lehető legrövidebb idő alatt választ adni, amennyiben az lehetséges. Ez praktikus például olyan egyedi konfiguráció esetén, amely nem szerepel a weblapon, vagy lízing igénnyel egybekötött vásárlás esetén.

A bontott illetve használt termékekek vásárlása szintén személyesen a boltban történhet. A termékek kipróbálását minden esetben javasoljuk. 

Amennyiben 24 órán belül a webes rendelésre vagy az e-mailes rendelésre nem érkezik válasz, érdemes emailben újra elküldeni a rendelést. 

Szállítási és átvételi információk; Céginformációk

Az iJoe.hu lehetőséget kínál a lehető legrugalmasabb átvételi megoldásokra, amely révén Budapesten és Egerben személyesen, az ország egész területén postai úton lehetőség van a termékeket átvenni. 

A számítógépek vásárlása esetén fontosnak tartjuk a beüzemelésben a segítségnyújtást, így ebben az esetben elsősorban a személyes bolti átvételi opciót javasoljuk. Ezáltal az alapvető beállítások, Apple ID létrehozás és hitelesítés és egyéb alapvető témakörökben azonnal segítséget tudunk nyújtani. 

Amennyiben a számítógép gyári hiba miatt három napon belül meghibásodik, úgy természetesen a törvényi előírásoknak megfelelően csere lehetőséget biztosítunk. A gyári hiba megállapítása nem minden esetben lehetséges felhasználói szinten, így egyes esetekben a cserére való jogosultságot az Apple hivatalos szervize hivatott megállapítani. (Nem minősül három napon belüli cserealapnak a szoftveres hiba, külső, az értékesített terméktől független hardver vagy kiegészítő nem megfelelő működése, az internet szolgáltatás átmeneti hibája, stb.)

Az esetleges csere kivitelezéséhez az ügyfél köteles a termék csomagolását és kiegészítőit eredeti állapotában megőrizni, és azt a cserére visszajuttatni. Amennyiben ezek hiányoznak vagy sérültek, a törvény által definiált aránytalan többletköltség okán a terméknek csak garanciás javítására van mód, a cseréjére nem. (Lásd a hatályos garanciás jogszabályokat.) 

Mivel a termékek legnagyobb része a boltban megnézhető és kipróbálható, nem jogosít cserére olyan kifogás, hogy a termék nem tetszik, vagy tévedésből lett rendelve. Ilyen esetben cégünk törekszik a rugalmasságra, és bontatlan termékek visszaküldésére előzetes emailes egyeztetés nyomán van lehetőség. 

A weblapon minden oldal alján, az ár alatti Kosárba kattintva van mód rendelést leadni. A rendelési opció azért is az oldal alján található, mert feltételezzük, hogy a megrendelő végigolvasta a termékleírást.  Nyomatékosan kérünk minden kedves érdeklődőt, hogy ha nem biztos benne, hogy a számítógépéhez, iPhone-jához, iPodjához, iPadjéhez milyen kiegészítőre van szükség, lépjen kapcsolatba a boltunkkal, és kérdezzen, mielőtt tévedésből nem megfelelő terméket rendel! A termék és a hozzá kapcsolódó kiegészítők kompatibilitásával kapcsolatban praktikus lehet emailben elküldeni az eszköz sorozatszámát, amely alapján az pontosan azonosítható. A rendelés leadásával a vásárló elismeri, hogy tájókozódott a termékről, megismerte és elfogadta annak paramétereit.

Postai szállítás esetén a szállítás díját a vásárló fizeti, amennyiben utánvételes szállításra tart igényt. Ennek összege tipikusan 2.500 Ft (kettőezer-ötszáz forint). A szállítás ingyenes, ha a megrendelés egynél több egész, nem bontott termékre vonatkozik, és a vásárló előre átutalással fizet. Ebben az esetben a postaköltséget az iJoe.hu fizeti. Utánvétes csomag esetén a rendelés mennyiségétől függetlenül a postaköltséget minden esetben a vásárló fizeti. 

Garanciás ügyintézés esetén lehetőség van postai úton visszaküldeni termékeket. Ilyen esetben mérettől függően a standard postai csomag lehetőségét ajánljuk. Az iJoe.hu nem vesz át portós vagy utánvétes csomagot, azt átvétel és kibontás nélkül visszaküldjük. 

Számlázási címünk: Birincsik József e.v. 3300 Eger, Rákóczi út 71. 

Adószám: 62877871-2-30 Nyilvántartási szám: 3079657 

Azonosító: EV257532 Közösségi adószám: HU62877871 

Bankszámlaszám: 61600070-10318092-00000000 (Korona Takarékszövetkezet) 


Bankkártyás fizetés esetén a számlakibocsátó az iJoe.hu Apple Authorized Reseller boltot üzemeltető 

iJoe.hu Kft, 3300 Eger, Malom utca 12.

Adószám: 23949085-2-10

Cégjegyzékszám: 10-09-033176

Bankszámlaszám: 61600070-10318119-00000000 (Korona Takarékszövetkezet) 

Telephely: 1077, Budapest, Rottenbiller utca 38.

Képviselő: Ortner Györgyi

Bejegyző hatóság: Egri Törvényszék Cégbírósága (Eger, Barkóczy u. 1. Levelezési cím: 3301 Eger Pf.: 120)

E-mail és Ügyfélszolgálat: ijoe@ijoe.hu

Honlap: www.ijoe.hu

Tárhely szolgáltató: 

RACKFOREST KFT.

Cím: 1132 Budapest,

Victor Hugo u. 18-22.

Adószám: 14671858-2-41

Tárhely szolgáltató e-mail címe, honlap címe: info@rackforest.hu, www.rackforest.com

Békéltető testület: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtett Budapesti Békéltető Testület (1016 Budapest, Krisztina krt. 99.)

Azon fogyasztónak minősülő ügyfeleink, akik a weblap kosár alapú vásárlási funkcióját használva vagy e-mailben küldenek megrendelést, azaz elektronikus úton fejezik ki vásárlási szándékukat, és átvételnél nem a személyes átvételt választják, természetesen rendelkeznek a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól című iratban foglalt jogokkal. E törvény foglalja magában az elállás jogát is, azaz hogy a vásárló az interneten rendelt, kézbesítéssel átvett terméktől tizennégy napon belül elállhat indoklás nélkül. E törvény értelmében az iJoe.hu nem köteles bontott dobozú szoftvert visszavásárolni, és a vételár visszafizetését a törvényben foglaltak szerint az áru hiánytalan és sértetlen visszaszállítása után 14 napon belül biztosítja. (Amennyiben a termék sérült, vagy nem rendeltetésszerűen volt használva, illetve csomagolása hiányos, az iJoe.hu értékcsökkenést számol fel a szükséges kiegészítők értékében, amelyre szintén a fentebb említett kormányrendelet ad lehetőséget. Amennyiben a készülék aktiválással helyezhető üzembe, és arról a vásárló nem jelentkezett ki, a postán visszaküldött terméket nem tekintjük visszaküldöttnek, amíg az aktiválási zár feloldásra nem kerül, hiszen addig a termék a szerződést egyoldalúan felbontó személyhez van rendelve, üzembe nem helyezhető.) Fontos, hogy elállási igény esetében csak a kifogástalan áru visszajuttatásának dátumától eltelt 14 napon belül áll módunkban visszafizetni a vételárat, előre vagy feladási igazolás megküldése után még nem. Amennyiben a termék vagy a csomagolása sérült vagy hiányos, a szükséges jogorvoslatig a vételárat nem áll módunkban teljes összegben visszafizetni. Elállás esetén a termék visszajuttatásának minden költsége a megrendelőt terheli - összhangban a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól című dokumentummal. A vásárláskor kiállított számla ilyen esetben lerontásra kerül, és a lerontás ténye is bejelentésre kerül a NAV rendszerébe, vagyis a számla elszámolásra akkor sem lesz alkalmas, ha annak eredeti példányát a vásárló nem küldi vissza. A számla vissza nem küldése ugyanakkor természetesen nem korlátozza az elállási jogot. Az elállási jog nem érvényesíthető higiéniai okokból problémás termékekre, például fülhallgatókra és fejhallgatókra illetve a hozzájuk tartozó kiegészítőkre (fülillesztékek, fülpárnák).

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló dokumentum értelében nem áll módunkban visszavenni olyan terméket, amely az ügyfél személyéhez kötött, azaz például egyedi igény szerint bővített személyi számítógépeket (CTO), merevlemez vagy memória bővítésen átesett számítógépeket, egyedi szoftver igények szerint előtelepített számítógépeket, ügyfél igényei szerint konfigurált WiFi bázisokat, gravírozott iPodokat, stb. 


A törvényi lehetőségek nem adnak módot arra, hogy bontott szoftvert vásároljunk vissza végfelhasználói értékesítés után, mivel ez lehetőséget ad a szoftver jogtalan használatára. A tévedésből rendelt szoftverek visszavételére így nincsen mód, ha annak csomagolása kibontásra került, azaz mód volt a szoftver jogtalan lemásolására és telepítésére.

Az elállási jog fogyasztói jog, vagyis gazdálkodó szervezetek, intézmények számára a rendelet kínálta jogi környezet nem rendelkezik ilyen lehetőséggel. Javasoljuk ügyfeleinknek, hogy a tévedések, termékekkel kapcsolatos hibás várakozások elkerülése érdekében a vásárlás előtt kommunikáljanak kollégáinkkal, hogy az optimális terméket tudjuk ajánlani a feladatra. 

A hatályos kormányrendelet teljes szövege a Jogtár oldalon megismerhető: 

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor

Bankkártyás fizetés feltételei

Az iJoe.hu Apple Authorized Reseller ügyfeleink kívánságára bolti vásárlás esetén bankkártya elfogadási lehetőséget biztosít. Ennek keretében a forint vagy deviza alapú VISA és MasterCard bankkártyákat fogadunk el vásárlás esetén tranzakciós díj felszámolása nélkül. Bankkártyás vásárlás esetén a bankok 1,5%-os tranzakciós díját tipikusan a bolt fizeti. 

Lehetőség van Diners Club bankkártyával fizetni, ennél a kártya típusnál azonban az 4%-os kártya tranzakciós díjat felszámítjuk. 

A bankkártyás fizetés kivételei: 
• Használt terméket a banki tranzakciós díj, a bank 1,5%-os jutalékának megfizetésével van lehetőség megvásárolni minden esetben. 
• Diákkedvezményt nem áll módunkban érvényesíteni bankkártyás fizetés esetén. 
• Környezetvédelmi kedvezmény, hibás akku leadási kedvezmény nem érvényesíthető bankkártyás fizetés esetén. 
• Egyes akciós termékeink ára készpénzfizetés vagy előre utalás esetén eltérhet a bankkártyás alapártól. Figyelembe véve az Apple által biztosított jelképes haszonkulcsokat, az akciós lehetőségeket nem minden esetben tudjuk biztosítani bankkártyás fizetés esetén. Erről minden alkalommal tájékoztatás szerepel a weblapon, vagy a vásárlás előtt élő szóban is. A bankkártya terminálon a jóváhagyó zöld gomb lenyomása előtt minden esetben tájékoztatás történik arról, hogy a banki tranzakciós díj tetemes összegét boltunk esetlegesen nem tudja átvállalni. 

Beszámításos konstrukcióknál bankkártyás fizetés esetén a beszámítási értéket a banki tranzakciós díj mértékével csökkentjük. 
Például egy iPad 90.000 Ft-os beszámítása esetén egy új, 250.000 Ft vásárlásakor a 160.000 Ft különbözet 1,5%-os tranzakciós díját, azaz 2.400 Ft-ot számítunk fel, tehát kártyás fizetéssel a beszámítási érték 87.600 Ft-ra csökken. Kérjük ennek mérlegelését a fizetési mód kiválasztásakor! 

Levásárlás bankkártyás fizetés esetén 
Bankkártyás fizetés esetén a vásárlás összegében biztosítunk azonos értékben levásárlási lehetőséget egyedi elbírálással, amelynél kizáró tényező lehet például a bontott csomagolás. A levásárlás csupán a bolt rugalmasságából adódó lehetőség, amelyre semmiféle törvény nem kötelezi a boltot, így azt indoklás nélkül elutasíthatja. Természetesen bontatlan csomagok esetén igyekszünk lehetőséget biztosítani a cserére, ha például egy termék nem tetszik, stb. 

Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy a levásárlás az eladó és a vásárló közös akaratával létrejött megállapodás, amelyet a magyar jogrendszer nem ismer és nem szabályoz. Ilyen eseteknél a levásárlás összegét minden esetben a számlán szereplő, levásárlás alapját képező termék bruttó vételára az irányadó, tehát a vásárló pontosan annyiért választhat új terméket, amennyit eredetileg fizetett, ha a termék és annak csomagolása az átvételi állapottal azonos.

Mikor van lehetőség a vételár visszatérítésére? 

A vételárat abban az esetben van lehetősége az ügyfélnek visszakérnie, ha a termék nem cserélhető, mert megszűnt, kifutott, és a javítás sem lehetséges. A hatályos jogszabály más esetben nem tekinti kötelezőnek a vételár visszatérítését. Tájékoztatjuk továbbá tisztelt vásárlóinkat, hogy a vételárat kizárólag abban az esetben áll módunkban készpénzben visszatéríteni, ha a fizetés eredeti módja is készpénzfizetés volt. Átutalásos vagy bankkártyás fizetés esetén nincsen készpénz visszafizetés. 

Kifutott vagy megszűnt termék esetén a bolt levásárlási opciót is felajánl, amelyet természetesen a vásárló nem köteles elfogadni, mérlegelési lehetősége van rá. 

Egyedileg konfigurált számítógépek (CTO); Előlegezés

Az Apple egyes modellekből gyárilag erősebben konfigurált példányokat is elérhetővé tesz. Ez jelenthet több és nagyobb tárhelyet, illetve memóriát, matt kijelzőt, nagyobb felbontású kijelzőt. Ezeket a gépeket nevezi a cég CTO, Configured-to-Order modellnek. 

A CTO modellek egyedi rendelési azonosítóval készülő termékek, amelyek megrendelése végleges, nem módosítható, nem mondható vissza. Az iJoe.hu Apple Bolt törekszik arra, hogy a népszerűbb CTO modellekből raktáron tartson, hogy azokat gyorsabban tudjuk szállítani. 

A CTO modellek becsült szállítási ideje az Apple-től 2-4 hét. Új termékek esetén ez az idő hosszabb is lehet. A szállítások gyorsaságát az iJoe.hu Apple Bolt nem tudja befolyásolni, és mivel a rendelésről az Apple nem küld teljesítési előrejelzést, a becsült beérkezési időt nem tudja pontosítani a gép tényleges beérkezéséig. 

Egyes konfigurációk esetén - például angol billentyűzetes modellek - fenntartjuk a jogot előleg bekérésére. Ennek oka az, hogy a gépeket nem lehet visszamondani, vagyis ha az ügyfél eláll a vásárlástól, a kereskedésnek a rendelést akkor is fogadnia kell az Apple-től. Ilyen esetekben az előleget a számla kiegyenlítésénél jóváírják. Rendelés lemondás esetén az előleget a termék értékesítéséig nem térítjük vissza, illetve a termék veszteséges eladása esetén a keletkező veszteséget az előlegből fedezzük, és csak a maradvány összeget térítjük vissza. Az előleget nem tekintjük foglalóak, vagyis visszamondás esetén mindenképpen törekszünk annak gyors és teljes összegű visszatérítésére. 

Az előleg összege ilyen esetben nem haladja meg az áfa összegét, vagyis maximum a termék bruttó árának egyötedét. 

Boltunk a leadott CTO megrendelések esetén árgaranciát vállal. Az elfogadott árajánlatot véglegesnek tekinti, és árváltozás esetén is a korábban közölt CTO árat tekinti alapvetőnek, legyen szó bármilyen irányú árváltozásról. Ez mindkét felet védi az árfolyamkockázatoktól. 

Az iJoe.hu Apple Bolt a CTO megrendelést 24 órán belül továbbítja az Apple irányába. Az Apple hazai logisztikai feladatait feldolgozó Apcom Hungary Kft munkanapokon fogadja ezen rendeléseket, amely kis mértékben befolyásolhatja a teljesülést. 

Fizetési információk

Az iJoe.hu háromféle fizetési lehetőséget kínál: készpénzes, átutalásos és bankkártyás fizetést. 

Készpénzes fizetés esetén a termék árát annak átvételekor vagy postai kézbesítéskor kell kiegyenlíteni. Ebben az esetben készpénzes számlát állítunk ki. 

Átutalásos fizetés esetén az elektronikusan megküldött díjbekérőn szereplő számlaszámra várjuk az utalásokat. 

Átutalásos fizetés esetén lehetőség van a termék árát előre átutalni. Magánszemélyek és vállalkozások egyaránt vásárolhatnak átutalással - elkerülendő a készpénzzel kapcsolatos költségeket és kockázatot. Ebben az esetben átutalásos számlát állítunk ki. A termék átvétele a vételár beérkezése után lehetséges. Legalább kettő termék átutalásos fizetése esetén a szállítási költség ingyenes. Az átutalás a legköltséghatékonyabb fizetési mód, 2012. július 1-jétől az utalás bármely bankból 4 órán belül megérkezik, tehát aznapi termék átvételi lehetőséget kínál! 

A termékek teljes vételárának kiegyenlítéséig a termékekre vonatkozó tulajdonjogot fenntartjuk. 

A vételár kiegyenlítéséig a termékkel kapcsolatos garanciás szolgáltatásokat megtagadhatjuk. 

A bankkártyás fizetés részletei fentebb olvashatók. 

Teljes egység csere 72 órán belüli hibáknál

A hatályos jogszabályok értelmében a termékek 72 órán belüli meghibásodása esetén a teljes egységet cseréljük, amennyiben a hiba a termék rendeltetésszerű használatát akadályozza, és nem a termék rendeltetésből eltérő használatából ered. Ilyen esetben a következők szükségesek: 

- A termék eredeti állapotú kereskedelmi kiszerelésű csomagja, kiegészítői, minden gyári tartozéka 
- A hiba prezentálása, amely történhet a bolt által végzett szervizbe szállítás nyomán végrehajtott bevizsgálás eredményeként is. (A 72 órán belüli csere nem rámondásos alapon működik, tehát az ügyfél által jelentett hibának valóban jelen kell lennie reprodukálható módon.) 
Fontos, hogy ha egy termék utólag beszerelt részegysége hibásodik meg, úgy a csere természetesen a részegységre vonatkozik, így például ha egy számítógépben memória bővítést hajtunk végre, és a memória hibás, úgy a memóriát cseréljük, és nem a számítógépet, hiszen az nem hibás. 

Az ügyfél nem jogosult 72 órán belüli cserére, ha a felvázolt hiba a használathoz szükséges ismeretek hiányából, tehát nem rendeltetésszerű használatból ered, ha a hiba sérülésből, a termék megbontásából származik, illetve ha a hiba nem áll fenn. 

A vásárló nem jogosult cserére azért, mert 72 órán belül meggondolja magát, és a termékre még sincs szüksége. 

Tájékoztatjuk tisztelt vásárlóinkat, hogy a termék alkatrészeinek kicserélése - például újonnan vásárolt számítógép dobozába más géphez tartozó, hibás töltő csomgolása -, majd ez alapján 72 órán belüli csereigény benyújtása 50.000 Ft alatti termék esetén szabálysértésnek, 50.000 Ft fölötti termék esetén bűncselekménynek minősül. A gyártók nyilvántartási rendszere tárolja, hogy mely géphez milyen sorozatszámú töltő és akkumulátor tartozik, így az ilyen jellegű kísérletek ha nem is az átvételkor, de utólag kiderülnek, és eljárást vonnak maguk után. 

Garancia és szerviz információk

Az iJoe.hu Apple Authorized Reseller bolt nem szerviz.

Az iJoe.hu-tól vásárolt termékekre a gyártók által vállalt garancia érvényes, illetve egyes termékekre külön ráfizetéssel lehet garancia kiegészítést vásárolni, amelyet szintén a gyártó vagy más szolgáltató biztosít. A garanciás ügyintézésnél a hatályos törvények az irányadóak, de természetesen ezen túl igyekszünk cseregépek és többlet szolgáltatások formájában megkönnyíteni az esetleges garanciás problémák intézését.

2021. január elsejétől a fogyasztók számára 100.000 és 249.999 Ft közötti értékű termék esetén 2 év garancia érvényes, 250.000 Ft-tól nagyobb értékű termék esetén pedig 3 év a jótállási idő. Ehhez a számlát természetes személy nevére kell kérni. (Cégek, intézmények, szervezetek számára változatlanul a gyártói garancia érvényes, amely tipikusan egy év.) 

A garancia bővítésére lehetőség van:

AppleCare Protection Plan

BusinessBox vásárlói gondoskodás

Az Apple termékek szervizelését az Apple hivatalos szerviz partnerei, az Almárium Pro Kft vagy a CareCenter végzi. 

A szervizek címe:

Almárium Pro Kft - 1132 Budapest, Váci út 30. Nyitva hétfőtől péntekig 10 és 17 óra között

https://almarium-pro.hu

CareCenter - 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72. R70 irodaház. Nyitva hétfőtől péntekig 10 és 18 óra között, illetve szombaton 10 és 15 óra között.

https://www.carecenter.hu

(Amennyiben a számítógépe, iPadje vagy iPodja meghibásodik, azt itt fogják javítani, és lehetőség van közvetlenül a szervizbe szállítani a terméket sorozatszámot tartalmazó számla bemutatásával. Amennyiben kényelmesebb, természetesen boltunkban is átvesszük, és a szervizbe szállítjuk a hibás terméket ügyfeleink számára ingyenesen.) 

A JAVÍTÁS MINDEN ESETBEN AZ APPLE HIVATALOS SZERVIZÉBEN TÖRTÉNIK. AZ IJOE.HU A JAVÍTÁS MINŐSÉGÉÉRT, ANNAK GYORSASÁGÁÉRT NEM TUD FELELŐSSÉGET VÁLLALNI, MIVEL A SZERVIZ SZOLGÁLTATÁSOKAT AZ APPLE ÁLTAL ELISMERT SZERVIZ, ÉS NEM A KERESKEDÉS VÉGZI. 

(A szervizelés gyorsaságával és minőségével kapcsolatos észrevételeket a szerviznek, illetve az Apple hazai képviseletének célszerű jelezni, mivel az ilyen megkereséssel cégünk nem hivatott foglalkozni, és ezen tényezőkön nem áll módunkban változtatni.)

Amennyiben az iJoe.hu-tól vásárolt terméke meghibásodik, és azt közvetlenül a szervizbe szállítja, abban az esetben is törvényi kötelessége a hibáról az iJoe.hu-t is értesíteni (ezt az ijoe@ijoe.hu címen teheti meg). Abban az esetben, ha az értesítés elmarad, nem áll módunkban például cserekészüléket biztosítani. 

A jótállási jogszabályok értelmében megfogalmazott határidőket a hiba cégünk számára történt írásbeli bejelentésétől számítjuk.

A hiba esetén az irányadó törvény szerint a szerviznek törekednie kell a gép 15 napon belüli kijavítására. Az iJoe.hu a törvényileg előírtakon túl semmilyen közvetlen felelősséget nem vállal a szerviz teljesítési idejével és a teljesítés minőségével kapcsolatban. Az Almárium Pro Kft az Apple Inc. minősített, hivatalos szervizpartnere, így az esetleges panaszokkal nem áll módunkban foglalkozni. 

Amennyiben a javítás várhatóan hosszabb ideig tart, mint ameddig az ügyfél veszteség nélkül a gépet nélkülözni tudja, az iJoe.hu igyekszik cseregépet biztosítani a javítás idejére. A cseregép tipikusan egy versenyképes asztali vagy mobil számítógép a meghibásodott modelltől függően, annak érdekében, hogy a hiba miatt ügyfelünket ne érje fennakadás. A cseregép nem kötelezően azonos, mint a szervizelés alatt álló gép. Cseregépre azon vásárlóink jogosultak, akik az adott termék bruttó vételárát készpénzben vagy átutalással teljes mértékben kiegyenlítették.

Ha a gép garancián túl vagy nem a gyártó hibájából romlik el, azt közvetlenül a szervizbe célszerű eljuttatni. Ebben az esetben nem áll módunkban ingyenesen cseregépet biztosítani. 

A javításra minden esetben csak a hibás eszközt kérjük eljuttatni! A termék dobozát, kiegészítőit, tápkábelét, egeret, billentyűzetet lehetőség szerint nem kéri a szerviz. Amennyiben ezek a kiegészítők a szervizben elkeverednek, az iJoe.hu nem nyújt semmilyen anyagi vagy tárgyi kártérítést. (Asztali számítógépek esetében a gépet dobozban, de kiegészítői nélkül kérjük eljuttatni a javítás helyére, vagy elszállításra előkészíteni!) 

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy felhasználó által cserélhető akkumulátoros mobil számítógépek akkumulátorát - ha nem az akku vagy a töltő hibás - nem vesszük át az esetleges elcserélések elkerülése érdekében. Amennyiben nem az akku vagy a töltő hibás, a szervizelésre leadásra nem is szükséges az akkut elhozni, mivel azt minden esetben visszaadjuk. 

Kizárás nem hivatalos javítási szolgáltatás miatt 

Az Apple azonnali hatályú garanciavesztést alkalmaz, amennyiben a termék a garanciaidőben nem hivatalos úton szét lett szedve, abban esetlegesen alkatrész csere történt. Az ilyen jellegű művelet nem rendeltetésszerű használatnak minősül, és kizárja a garanciában való további részvételt, illetve a későbbi esetleges visszahívási programok érvényét is megszünteti a termékre vonatkozóan.

Ez az eset vonatkozik például olyan iPhone készülékre, amely garanciaidőben összetörött, és nem hivatalos szervizben kijelzőt cseréltek benne. Az Apple szerviz rendszere azonosítja, ha a készülékben nem az eredeti alkatrész található meg. Ilyen információt cégünk nem tud ellenőrizni, mivel ez a lehetőség csak az Apple saját tesztszoftvereivel érhető el. 

Minden esetben a hivatalos javítási utakat javasoljuk, mert sérült készülék esetén is a garancia folytonosságát biztosítja, ha az Apple által megjelölt szervizek valamelyike végzi a javítást.

Hozzárendelt termékek fogalma

Az Apple bizonyos kisebb értékű kiegészítők - töltő, fülhallgató, tok, töltőkábel, stb. - egy-egy termék garanciás ügyintézésekor adminisztratív okokból bekérheti a főtermék - Mac, iPad, iPhone, kijelző, Apple Watch - sorozatszámát vagy IMEI számát. Fontos kiemelni, hogy ezt az információt nem cégünk számára kell megadni, hanem az Apple által megjelölt szerviz igényli, és ennek csupán adminisztratív oka van, vagyis nem feltétel az ügyintézéshez, hogy a főtermék garanciás legyen. A hozzárendelt termék azonosításának okáról cégünk nem tud felvilágosítást adni, ez az Apple szervizrendszerének működési sajátossága.

Hozzárendelt termékek a teljesség igénye nélkül az Apple Watch szíjak, mágneses töltőkábel, falitöltő, Lightning kábel, EarPods fülhallgató, Magic Mouse, Magic Keyboard, Magic Trackpad, USB-C töltőkábel, USB-C minijack adapter, Lightning minijack adapter, stb.

Find My / Lokátor funkció kikapcsolása

Egy Apple terméket az Apple által megjelölt hivatalos szervizek bármelyike akkor tud átvenni, ha a Find My / Lokátor funkció ki van kapcsolva. Amennyiben ez a szolgáltatás aktív, úgy a terméket az Apple lopottnak tekinti, nem veszi át, nem indítja el a garanciás javítást vagy cserét akkor sem, ha a termék garanciás vagy szavatosság hatálya vonatkozik rá. 

Fontos, hogy a meghibásodott termék leadása előtt a Find My / Lokátor funkciót kapcsoljuk ki magán a terméken, vagy ha az nem lehetséges, akkor a www.icloud.com oldalon a Remove From Account / Eltávolítás a fiók alól paranccsal! (Fontos, hogy nem a törlés opciót kell választani, hanem az eltávolítást, mert a törlés csak letörli az eszközt, de a függését nem szünteti meg.)

A Find My / Lokátor kikapcsolás szükségességével kapcsolatban az Apple tud felvilágosítást adni, cégünk felhívja a figyelmet ennek végrehajtására a gördülékeny garanciás ügyintézés érdekében.

Apple visszahívási programok

Egyes esetekben az Apple több év piaci forgalmazás után felismeri, hogy bizonyos termékekben valamilyen hiba előfordulása a megengedett aránynál nagyobb, és így visszahívási programot kezdeményez. E visszahívási programok feltételeit minden esetben az Apple szabja meg, nem járnak a garancia kibővítésével, és kizárólag az adott hibákra érvényesek.

A visszahívási programok hivatalos lapja:

https://support.apple.com/service-programs

Előfordul, hogy ezen programok esetén a tesztet a hivatalos szerviz tudja elvégezni, vagyis ilyen esetben mindenképpen a fentebb megjelölt szervizek valamelyikébe kell bejuttatni a terméket. Mivel cégünk nem szerviz, nem rendelkezik olyan hozzáférésekkel, amelyek az Apple belső szerviz oldalán lévő információkat közölnek.

A termékek dobozának, csomagolásának megőrzése

Egyes esetekben a számlán és szóban felhívjuk a vásárlók figyelmét arra, hogy a termékek dobozát meg kell őrizni a garanciához. Természetesen a jótállásnak és a szavatosságnak nem feltétele a doboz megléte, a garancia a termékre vonatkozik, és nem a dobozra, és a hatályos törvény kifejezetten nem is követeli meg a doboz megőrzését. A dobozra olyan esetben lehet szükség, ha a bolt a gyorsabb ügyintézés érdekében egy egyértelműen hibás termék - például fülhallgató, hangszóró - esetén azonnali cserét ajánl. A garancia a doboz híján sem vész el vagy csorbul, csupán meg kell várni, amíg a terméket a gyártó szervize cseréli doboz nélküli szervizalkatrészként. A doboz megőrzése tehát egyes termékeknél gyorsabb garanciás ügyintézést tesz lehetővé, hiánya semmiben nem csorbítja a garanciás és szavatossági jogokat. 

Tájékoztató a termékszavatosság témaköréről

A hazai és Európai Uniós jogszabályok rendelkeznek a termékek szavatosságáról, amely jogkör a fogyasztókat a termék vásárlásának dátumától számított kettő (2) évig illeti meg, és az esetleges gyártási hibák ellenében véd, amelyek az egy éves garancia időtartama alatt nem kerülnek felszínre. 

A szavatossággal kapcsolatos legfontosabb tudnivalók: 

- A szavatosságot nem szabad összetéveszteni a garanciával, vagy a garanciabővítési opciókkal, mert nem arról van szó, hogy a termékekre kettő év garancia lenne érvényben, hanem arról, hogy a vásárlót védi egy háló a gyártási hibák ellenében két évig. 
- Az első év lejárta után a termék gyári hibáját az ügyfélnek kell bizonyítania. 
- A szavatosság kevesebb és másfajta jogkört biztosít, mint a garanciabővítés. 
- A szavatossági igényt minden esetben az értékesítő viszonteladónál kell érvényesíteni, tehát ügyfeleink az iJoe.hu üzletében tudják igényüket jelezni. 

Minthogy jogilag többféle értelmezése létezhet a szavatosság körébe tartozó hibáknak, a legcélszerűbb előzetesen emailben kapcsolatba lépni a bolttal, hogy a probléma megoldásában segíteni tudjunk. Az iJoe.hu hivatalos Apple viszonteladó célja minden esetben az, hogy a vásárlók elégedetten használhassák a bolttól beszerzett termékeiket, így törekszünk a szavatossági igények hathatós érvényesítésére. 

Fontos tudnivaló, hogy - noha a gyártáskori hibákért kizárólag a gyártó, és nem a terméket értékesítő bolt a felelős - Magyarországon az az abszurdnak tűnő törvényi helyzet, hogy a hibákért a terméket forgalomba hozó kereskedőnek kell vállalni a felelősséget. Az iJoe.hu kereskedés a törvény ezen előírásának minden módon eleget tesz. 

Nem számít jogos szavatossági igénynek a termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő hiba, összetörés, kijelző megkarcolódása, beázás, túláram okozta probléma. Az akkumulátorokra minden esetben az egy év jótállás érvényes, mivel elhasználódó eszközökről van szó, tehát nem minősül szavatossági igénynek, hogy a termékbe már a vásáslásakor "kódolva van", hogy valamikor tönkre fog menni. 

Egyes gyártók termékire alapból két év garancia érvényes, ilyenek az AKG, Harman/Kardon, JBL, Just Mobile. Ezen termékek esetén a szavatosságnak nincsen jelentősége, mivel a gyártók a teljes két évre vállalják a garanciát, tehát a törvényi előírásoknál kedvezőbb feltételeket kínálnak a vásárlók számára. 

Tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy szavatosság olyan termékekre vonatkozik, amelyek a műszaki cikkekre vonatkozó jótállás hatálya alá esnek. Ezek tipikusan bruttó 10.000 Ft-nál nagyobb értékű termékek. 

Jótállási és szavatossági igényeket kizárólag a termék teljes vételárának kiegyenlítése esetén áll módunkban biztosítani. 

Világgaranciás információk

Az iJoe.hu-nál vásárolt termékekre az Apple irányelvei szerint érvényes a világgarancia. Amennyiben a mobil számítógépe, iPadje vagy iPodja külföldön hibásodik meg, az eredeti számlával vagy annak másolatával igazolhatja a garanciát. A javítást külföldön is díjmentesen végzik el a szakszervizek, amennyiben a gép hibája garancián belüli. 

Fontos, hogy a meghibásodott terméket szervizbe, és ne egy boltba szállítsa be külföldön sem, mert ahogyan Magyarországon sem, úgy külföldön sem a boltok végzik a javítást, hanem arra kijelölt Apple szervizek (Apple Authorised Service Provider). Egy kereskedelmi egység például szállítási díjat számolhat fel, ha a hibás eszközt nála adja le, nem pedig a szervizben. A további lépcső a javítási idő növekedését is előidézheti. 

Ha a számítógépét külföldön vásárolta, Magyarországon is lehetősége van érvényesíteni a világgaranciát. 

Az Apple hivatalos információja: 
http://www.apple.com/legal/warranty/hardware.html

A világgaranciás ügyintézésért az iJoe.hu szállítási költséget számolhat fel, amennyiben a gépnek a javítás helyére juttatása költség vonzattal jár. A világgaranciás javítással kapcsolatban semmilyen időbeli határidőt vagy minőségi felelősséget nem vállalunk, cseregépet nem biztosítunk. 

Az iJoe.hu a garanciás szolgáltatást mindaddig megtagadhatja, amíg a vásárolt termék vételára kiegyenlítésre nem kerül. Átutalásos fizetés esetén a vételár kiegyenlítése az adózástól függetlenül nem a számla teljesítésének napjával, hanem a valós kiegyenlítéssel egyezik meg. (Amennyiben a halasztott fizetéssel kapcsolatban bármilyen szerződés létrejön az iJoe.hu és a vásárló között, a garancia a szerződésben rögzítettek szerint érvényes.) 

Garancia bolti bővítések esetén

A bővítéseket legtöbb esetben a gép leszállítása után, boltunkban végezzük el. Ilyen például a memória vagy a tárhely bővítés - több memória, nagyobb merevlemez, szilárdtest meghajtó beszerelése. Ilyen esetekben a gépre vonatkozó garancia semmilyen módon nem változik, nem veszik el, nem módosul. Fontos azonban tudni, hogy a bővített memória vagy tárhely termékekre NEM az Apple garancia érvényes, tehát azok esetleges hibája esetén az Apple gépek szervizelését végző cég (Almárium Pro Kft) nem tud cserét biztosítani. A bővített memória és tárhely eszközöket minden esetben a bolt garanciáztatja, amennyiben azok meghibásodnak. A garanciás javítás módja új egységre való csere. 

Fontos tudni, hogy az eleve több memóriával vagy nagyobb tárhellyel rendelt gépeket külön kérés nélkül mindenképpen utólag, a vásárló jelenlétében bővítjük, mivel ezzel jelentősen csökkennek a költségek. Az Apple-től gyárilag rendelt bővítések ugyanis a piaci árnál jóval magasabb áron elérhetőek. Amennyiben mégis a gyári bővítés az ideális, azt a rendelés előtt jelezni szükséges, hogy a gép eleve gyárilag bővítve érkezzen meg. 

A gyárilag egyedileg bővített gépek esetén az előleg bekérésének jogát fenntartjuk. 

Memória bővítési lehetőséget kínáló termékek:
Néhány korábbi MacBook Pro (13, 15, 17), MacBook 13" (megszűnt termék), Mac mini, Mac Pro, iMac
Tárhely bővítési lehetőséget kínáló termékek:

Néhány korábbi MacBook (13, 15, 17), MacBook 13" (megszűnt termék), Mac mini, Mac Pro, MacBook Air (érdeklődjön a emailben!) 

Tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy az iMac modellek tárhelyét csak szervizben bővítik, boltunkban erre nincsen lehetőség. Mivel az iMac újabb modelljei egyedi csatlakozós lemezeket tartalmaznak, így az utólagos bővítés igen drága, célszerű eleve nagyobb tárhellyel rendelni a gépet. 

Minőségpolitikai lehetőségek

Egyes esetekben az iJoe.hu a garanciás hibák esetén különböző könnyítő szolgáltatásokat kínál az ügyfelei számára annak érdekében, hogy egy fontosabb, de kereskedelmi kiszerelésben is elérhető alkatrészt a lehető leghamarabb cserélni tudjunk. Ilyenek például a teljes mértékben használhatatlan akkumulátorok, a töltők, a fülhallgatók vagy a mobil gépek merevlemezei. Ilyen esetekben az iJoe.hu kezdeményező módon kínál lehetőség szerint azonnali csere lehetőséget az ügyfeleinek. 

Ezek a fajta minőségpolitikai könnyítések kizárólag az iJoe.hu saját üzleti elképzelései alapján kínáltatnak, a szerviztől teljesen függetlenek, és nem mentesítenek a garanciás cseréhez szükséges hibás termék leadástól. Ezekkel a könnyítésekkel alapvetően a szervizalkatrészek raktárkészletének hiányát próbáljuk orvosolni, hogy például egy hibás töltő miatt ne kelljen napokat várnia az ügyfélnek. 

A minőségpolitikai kedvezményeinkre semmilyen törvényi kötezettség nincsen, azt indoklás nélkül elutasíthatjuk. Bármilyen garanciás szolgáltatás könnyítés alapfeltétele a weblapunkon látható áron történő vásárlás, és a vételár teljes kifizetése. 

A garanciás könnyítés teljesítésének alapfeltétele, hogy az ügyfél a hibás termékkel együtt leadja a számla másolatát, hogy a hivatalos úton el tudjuk indítani a garanciás cserét. 

Sérülések, termékhibák másik termék miatt

Az iJoe.hu Apple Bolt nem végez gyártási tevékenységet, így az értékesített termékek esetleges gyártási hibáiért anyagi vagy erkölcsi felelősséget nem vállal, kizárólag a törvényben előírt garanciás kötelezettségét ismeri el és tartja be. 

E pont értelmében a kereskedés nem vállal felelősséget például egy termék más termék hibája miatti sérülésére - például ha egy tok megkarcolja, elszínezi a benne tárolt eszközt, vagy nem védelmezi azt olyan mértékben, ahogyan a gyártó ígéri. A kereskedés törekszik arra, hogy a forgalmazásra kiválasztott termékek megbízható és minőségi gyártóktól származzanak, de nincsen közvetlen befolyása az egyes termékek tényleges minőségére. Amennyiben valamely nagy értékű termék egy megvásárolt kiegészítő miatt sérül meg, a felelősséget minden esetben a gyártóra vagy annak képviselőjére irányítjuk, és irányába az esetleges kártérítési igényt kommunikálni törekszünk. 

Ilyen esetek a teljesség igénye nélkül: 

• Masszívnak ígért tok leejtéskor nem védi meg a benne tárolt eszközt 
• Szünetmentes tápegység nem bírja az ígért időt, és ez adatvesztéshez vezet 
• A gép tárhelye meghibásodik, és biztonsági mentés híján az adatok elvesznek 
• Övtok csatja eltörik, leesik, és emiatt a termék a földre zuhan 
• Táska pántja elszakad, és a leesés miatt a benne tárolt eszközök sérülnek 
• Valamely egység rögzítése eloldódik, és ez egy másik termék sérüléséhez vezet 
• A védőfólia nem áll ellen a karcolásnak, és a kijelző felülete sérül 
• A dokkoló hangszóró meghibásodása, zárlata miatt a benne tárolt médiahordozó üzemképtelenné válik 
• Stb. 

Ezen esetekben a garanciás terméket a törvényben előírtaknak megfelelően javíttatjuk vagy cseréltetjük az arra hivatott szervizzel, de a termék hibája miatt sérült, esetlegesen nem garanciás eszközzel a bolt nem tud javítási vagy csereigényt érvényesíteni. Ilyen esetekben az adott kiegészítő gyártója vagy annak képviselete kötelezhető kártérítésre, amely jogi folyamatban a bolt szakvéleményt tud kiállítani, amely alátámasztja, hogy a sérülés valóban egy másik termék hibájából ered. 

Nagy értékű termékekre boltunk biztosítási lehetőséget kínál, amely vonatkozik szinte minden sérülésre.

Az iJoe.hu Apple Kereskedés minimum egy év garanciát nyújt olyan termékekre is, amelyek a törvény értelmében nem tartoznak a kötelező jótállás hatálya alá, azaz minden 10.000 Ft alatti értékű tartós fogyasztási cikkre, amelyre a hatályos jogszabály értelmében nincsen kötelező garancia. 

A weblapon történő, vásárlási célú rendelés leadás az e lapon összefoglalt információk tudomásulvételét és elfogadását jelenti. 

Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett minden adatot, hogy azonosítani tudjuk a panasszal érintett teljesítést. Panasz esetén keressen bennünket az alábbiak szerint:

Telephely: 1077, Budapest, Rottenbiller utca 38.

Panaszügyintézés helye: 1077, Budapest, Rottenbiller utca 38.

Panaszkezelés módja: levélben, elektronikus levélben

Levelezési cím: 1077, Budapest, Rottenbiller utca 38.

Ügyfélszolgálati telefonszám: +36702650784

Elektronikus levelezési cím: ijoe@ijoe.hu

Amennyiben telefonon veszi fel velünk a kapcsolatot, tájékoztatni fogjuk Önt arról, miként tudja panaszát írásban előterjeszteni. A telefonon érkező megkereséseket azonnal megvizsgáljuk és tájékoztatjuk Önt az álláspontunkról, illetve lehetőség szerint orvosoljuk a problémát. Ha a vevő nem ért egyet a szóbeli válasszal, írásban, panaszként meg kell küldenie részünkre a problémát. Ebben az esetben az alábbiak szerint, a panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el.

Az írásbeli panaszokat 30 napon belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. A panasz elutasítása esetén válaszunkat indokoljuk. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy felügyeleti szervünkhöz fordulhat panaszával. Felügyeleti szerveink a következők:

megrendeléssel kapcsolatban (adatbeviteli hibák javításának lehetősége, visszaigazolás) az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság;

jogszabály szerinti kötelező tájékoztatás, adatok kötelező közzétételének elmulasztása esetén az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság, illetve a Gazdasági Versenyhivatal, amennyiben a mulasztás a gazdasági verseny érdemi befolyásolására alkalmas (bővebb információt a www.gvh.hu weboldalon talál);

elektronikus hirdetéssel kapcsolatos szabályok megsértése esetén a Nemzeti Hírközlési Hatóság (bővebb információt a www.nmhh.hu weboldalon talál);

a termék minőségét, a szavatossági jogok érvényesítését, a fogyasztók tájékoztatását és a panaszügyintézést az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi;

Amennyiben az Eladó és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Békéltető testület: A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a fogyasztó eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

  2. b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

  3. c) ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,

  4. d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

  5. e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését

  6. f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,

  7. g) a testület döntésére irányuló indítványt,

  8. h) a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást. A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu. A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek.

Bírósági eljárás: Ön jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

A fogyasztóvédelmi közigazgatási hatósági ügyekben első fokon megyei illetékességgel a fővárosi és megyei kormányhivatalok fogyasztóvédelmi felügyelőségei, másodfokon országos illetékességgel a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jár el. Az illetékességet megalapozza a fogyasztó lakóhelye, a vállalkozás székhelye, telephelye, valamint a jogsértés elkövetésének helye is. A kérelem bármely illetékes felügyelőségnél benyújtható.

Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete (2013. május 21.) alapján Önnek jogában áll az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformon keresztül érvényesíteni panaszát, amelyet a következő linken ér el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU.

A panaszokra vonatkozó dokumentációt 5 évig megőrizzük (törlésére a panasz lezárását követő naptári év január 31-ig kerül sor).